Air France en KLM introduceren vandaag bluenity.com, een online netwerk voor luchtreizigers.
Op de web site kunnen reizigers tips uitwisselen voor hotels, restaurants en andere reiszaken overal ter wereld. Ook kunnen reizigers hun vluchtschema delen en zo kijken of ze ergens onderweg of aan boord kunnen afspreken met anderen.
Web 2.0 dus voor de KLM die hiermee een bijdrage levert aan het groeiende aantal reissites waar reizigers ervaringen kunnen delen. Verder zal het voor de KLM een goede manier zijn om reizigers via een andere site aan zich te binden en profielen op te stellen om reizigers op die manier specifiek te kunnen benaderen.
Of zoals Patrick Roux, Senior Vice President Marketing van Air France KLM het uitdrukt: “Het reserveringssysteem dat door Air France en KLM wordt gebruikt is nu geschikt voor de technologie en functionaliteiten die door de web community worden geboden. Dit beantwoordt de behoeften van klanten die graag pro-actief willen zijn op hun reis, of ze nu voor zakelijke doeleinden of voor hun plezier reizen. Reizigers, en met name de 75 miljoen klanten die elk jaar voor onze twee luchtvaartmaatschappijen kiezen, kunnen vanaf 7 november Bluenity gebruiken om elkaar voor, tijdens en na hun vlucht te ontmoeten”.
KLM wil met bluenity.com reizigers de volgende mogelijkheden bieden: profiteren van tips van andere ervaren reizigers, zelf advies geven en reiservaringen uitwisselen met andere reizigers, contact leggen met andere reizigers en in contact blijven met leden van hun persoonlijke community.